Thursday, October 6, 2011

"Mesti BERUBAH untuk tidak REBAH"

Suasana keja sekarang mcm agak "suam" ajer...Dalam diam, saya tahu dan pasti ada beberapa perkara yang berlegar2 dlm fikiran msg2....yang sgt2 pasti ialah tentang satu perkara.....

Keperluan untuk memiliki Ijazah Master....

Since, tempat keja saya dinaik kan taraf menjadi Kolej Universiti, mmg seharusnyalah segala facilities dan keperluan yang ada di sini mesti memenuhi standard KU tersebut. Tak boleh tidak..mesti kan...?

"Mesti BERUBAH untuk tidak REBAH".....mmg jelas terngiang2 ditelinga saya ungkapan ini....

So, ketidakselesaan dan kerisauan untuk tdk dapt memenuhi standard itu mmg jelas ada pada wajah mereka2 yang masih belum memiliki standard itu.....termasuklah saya ni....risau kerana mungkin "tidak diperlukan" lagi utk berkhidmat disini.....MUNGKIN...(-_-)

Bagi saya, cuma lagi tinggal 20% shj lagi untuk saya completekan keperluan itu. Sudah sekian lama saya "stuck" dengan "dibiarkan tergantung x bertali" "projek thesis" bagi pengajian master saya itu....

KENAPA?...

Sudah saya senaraikan beberapa kekangan yang menyebabkan saya "stuck" selama hampir 3 thn dah tu..Tak mau saya senaraikan disini, kerana list yg saya ada itu bukanlah satu list yang positif pun untuk saya ulang2 baca...


Doakan saya, semoga selamat menyempurnakan pengajian ijazah master saya itu....sungguh2 menjadi keperluan dan kepentingan dalam hidup saya....aminn!...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails