Wednesday, October 12, 2011

Bihun Sup Tulang


Ok, serius bagitau ni..this is my 1st time cuba buat Bihun Sup Tulang ni. Mcm x caya je kan.?..sbbnya kan ke saya ni penggemar aneka sup?.... Apsal lah br skrg ni tergerak hati mau cuba Bihun Sup Tulang ni sendiri.......(-_-)...


X per lah...'better late than never' kan?....So br ni bila dah sekian lama (berkurun punya lama daaa...) kami menjengahkan diri ke Pasar Tani Mega Kuantan ni, saya membeli tulang (Rm20 sekilo) + daging (Rm 14 sekilo) disitu dgn rega yang sekiannya itu....mahal ke murah?...Tahh! saya x begitu pasti....Mmg terdetik difikiran saya, kali ni mesti jadi projek Bihun Sup Tulang saya ni.......mesti..mesti..mesti....


Kebiasaanya, kalau membeli tulang selera terarah pada hirup "Sup Tulang" lah..samaa da dihirup + diratah begitu sahaja, dicicah dgn roti atau pun dimakan dengan nasi panas cicah ngan sambal belacan.....Tapi kali ni dah nekad, nak buat Bihun Sup Tulang.....


Alhamdulillah, x cerewet mana pun nk hasilkan Bihun Sup Tulang ni...asal cukup bahan, menjadi lah kan.....Dan seronok pulak tgk En HB menghirup sup hingga licin menikmati Bihun Sup ni....padahal pada asalnya, he just text me nk makan sup with cicah roti jer, tapi ila dia buka tudung saji, ternampak hidangan atas meja.terus mintak mangkuk......:)

Mesti ada bubuh sambal kicap tu, baru ngammmm!....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails