Friday, October 14, 2011

Mau C.E.R.G.A.S kembali...

Seingat saya, dulu2 semasa msh lagi dlm lingkungan umur anak dara...saya mmg jenis seorang yg x boleh duduk diam. Ada saja perkara yg mesti dilakukan....tak kiralah berkenaan dgn apa saja, keja umah..keja kat ofis...keja dapur, keja kenduri kendara...alhamdulillah....pendek kata, C.E.R.G.A.S lah.....

Lepas tu, bila dah sampai jodoh at age 24..(kalo nk banding ngan trend skrg ni, kira age 24 ni kategri kawin awal la erkkk..), pulak tu terus ada rezeki dapat baby, our precious Inas....bermakna komitmen terhadap keluarga dh termaktub ada....bila ada komitmen, prestasi kesihatan pun mula diuji kan....ye lah, bila fokus ngan keja yg dibuat....sure ada rasa penat....dan sure mesti kena ada waktu rehat yg cukup kan....bila x dpt cukup rehat..maka akan timbullah keadaan kesihatan yg x menentu....

"Apsal skrg ni mcm l**b*p ajer, awak dh x mcm dulu lah..dulu cergas je buat keja?"....penah my mom menegur saya begitu.....Saya jawab, "a'ahkan..saya pun tau saya dah x secergas dulu lagi, naper erkk?"...sambil tersengih2.....hehehe

Dan sekarang pula...
Bila dah ada anak dua ni, saya lebih2 lagi sering x berapa cergas. Senang citer, saya mudah sangat berada dalam keadaan "tidak sihat"....amat mudah untuk diserang batuk + selsema....kalau x cepat2 amik rawatan, sudah tentu diserang demam + bengkak tonsil pula....ohh! tidak....so far takat bulan 10 ni...seingat saya dah 2 round demam + bengkak tonsil...dah 3 round diserang batuk + selsema....

Padahal kan..keja umah saya dah ada helper yg buatkan.....(-_-)...

Yang penting, saya akan dapatkan pemeriksaan blood test nanti, bagus kan tuk pantau tahap kesihatan kita?....

Adakah ini yg dikatakan, demam anak 2?...alaaaa...br anak 2 dah rasa huru hara...cemanlah nk ada anak ramai ni?...huhuhu

it's curently me, pic taken 2 hari yg lalu....:)

Saya mesti cari supplement + formula bagaimana nak C.E.R.G.A.S semula...demi anak2...demi En HB yg tersayang......muahhh!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails