Thursday, July 1, 2010

Pusat tumpuan dapur...


Boleh ke teka....kat mana saya berjln cuci mata kali ini?....Tempat ni x lah ada menda yg pelik pun, tapi menda yg menarik saya rs mmg ada. Saya mm agak tertarik utk jengah masuk kemari...maklumlah, pusat tumpuan untuk bekalan dapur dirumah kan..:)


Sayur-sayuran kat sini mmgternyata fresh2 belaka..kalaulah saya di tempat sendiri, mmg byk la saya memborong siap tuk bekalan seminggu. So,untuk menjamu di umah my sis ini, saya beli petai dan ulam-ulaman..


Daging ayam kat sini pun gemok2 belaka....


Dan, bila jumpa berimbun ikan bilik yg pelbagai jenis cenggini, mmg saya x lepaskan peluang utk beli bwk balik. Bukanna beli byk sgt, tp cukuplah tuk bekalan sebulan dua simpan dalam peti..dan tadi saya ada beli petai kan?..So, apa lagi....nak masak sambal ikan bilis petai lah....slurppp!..


Ikan dan makanan lauk yang lain pun segar2 jugak....my sis mmg riuhabis ngan 2 budak kecik itu memilih ikan di pasar yang sememangnya dah riuh cengini. Niat dihati saya mau juga mencari ikan patin tuk dimasak gulai tempoyak...tapi..


Setakat nak sekor yg sederhana besar mmg x de pilihanlah kat sini...:(. Yg ada brother ni hulur kat depan batang hidung saya ialah yg cenggini bapok ikan patin...saya teka adalah berat dkt 3kg kut ikan ni, bleh wat makan 7-8 org...sedangkan kat umah nun cuma saya dan my bro in law sj yang gemar akan menu Ikan Patin Tempoyak tu..so cancel x jadi belilah.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails