Sunday, January 17, 2010

Gedangsa - Part 2

tinggi kan my Inas ni?...

Kunjungan kali ke 2 ke Gedangsa agak sikit teratur + kalut juga. Mungkin krn sbb minggu ni HB giliran shift keja so x dpt nk bertolak awal ke sana, hanya boleh seawal kul 8 pm....dan saya, mmg dh bersiap sedia dgn brg2 yg sewajarnya dan siapkan my Inas cepat2...

Alhamdulillah...'komunikasi' dgn Ju aka mama amirul berjalan dgn lancar. Tetapi..seawal sebelum bertolak, ada sedikit ketensenan tahap gaban melanda kami. Ada ke patut amoi hotel bajet B**** R*** tu senang2 hatinya leh kasik kat org lain bilik yg kami dh siap2 booking dgn dia dr last wk lg dgn alasan x leh tunggu kami yg sampai lewat nih?.....grrrrrrrr. Lagi rasa emosi naik mendadaknya bila saya cuba utk tarik perhatian dia dgn bgtau that "kami dari jauh....sampai lewat tgh malam...kesana sbb bw anak sakit..."..tapiii, si amoi yg tamak haloba nihh langsung x de perasan belas kesian ke..(walaupun bukannya lah mintaksgt dia kesian kan..), perasaan x sampai hati ker...atau senang ckp lagi..x de langsung la semangat 1Malaysia punggg!...:(, tetap gak jwab"..bilik lu sudah x de, saya sudah kasik sewa sama org lain.."...urghh!...panas jugak la dibuatnya hati saya yg sememangnya x brp sejuk pun mlm tu.....

Sedih juga..bengang + tension..seme ada...in my mind, manalah kami nk tido wat lelap mata tuk malam ni, bukannya ssh hati sgt psl ayah dan ibu tapi psl keselesaan my precious Inas...tapi saya ikut pada prinsip senyap + sabar + tenang...alahamdulilah, aft 30 min dlm perjalanan kami, saya dah reda...dah cool...+ Hb pun sama..alhamdulillah...Hb mmg memberikan kerjasama yg baik...luv u so muchh darlingg!...

At last. dpt book kat Hotel S****a dgn rezeki bilik single.....Walaupun bilik mmg benar2 taraf sngle...tp alhamduillah juga ada tempat tuk kami berehat dan melelapkan mata. Kesian HB yg tentunya tersgt2 penat dan letih yg amat.....

Seawal 6am kami bangun dan siap2 Inas mana yg patut..terus ke Gedangsa. Mak aii...kunjungan ke 2 ini tersgt la ramai doh keta yg berparking disini...dlm hati kecilku berkata.."alahmdulillah, urusan disini dpt dipermudahkan olehNya...amin.."

kanan saya ialah Ju with her amirul, kiri saya ialah Mala with her zulaika...
Dapat ramai lagi kwn baru hr ini....dan yg buat saya agak happy bila Kak Raw kelihatan sudah "sepenuhnya" menerima kunjungan kami. Terima kasih yg tidak terhingga diucapkan...Inas dibalut dgn lebih kebal lagi har ini, membuatkan mood dia x brp molek sungguh...tak per Inas, besabar ye sayang..

kunjungan ke 2 kami membawa bandage secukupnya, so Inas dibalut dgn keseluruhan nya...


Balik semula hotel ngam2 waktu near 12pm...decide kena late checkout lagi. Tapi, alhamdulillah.. rezeki lagi bila mana hotel tidak mengenakan sebarang caj lewat kpd kami (mungkin sbb kesukaran kami tuk dptkan air panas yg tiada servis dibilik). Insyallah, next time kami dtg lagi....


Ini durian D24, sebijik ni reganya Rm6...dan sgt sadis bila isinya cuma ada 2 ulas yg ini shj(bermakna satu ulas RM3...huhuh).Mujur lah mmg sedap hingga menjilat jari..


Otw masa kat hiway...boleh je kami ni berenti bila tgk ada org jual durian..apa lagi, mmg belasah la menikmati durian...walaupun x dpt mkn byk, tapi setiap ulas yg dimakan ni sungguh2 sedap... syukur, atas nikmat rezeki...

mode:..disebabkan ketensenan mengenai tempat tuk tido, membuatkan mood tuk saya snap pics spt biasa ilang begitu shj, sbb tu lah x de satu pun pics hotel yg saya amik..arghh!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails