Monday, July 23, 2012

Salam Ramadhan

Alhamdulillah...berpeluang selagi lagi menyambut Ramadhan pada kali ini bersama keluarga tercinta.Kami  berpeluang menyambut 1st Ramadhan bersama dengan keluarga in law di kampung....

Cuma x lupa nak coretkan disini "kes S.A.D.I.S" yang berlaku di awal ramadhan yang mulia ini...

1. Sehari sebelum umat islam menyambut 1st Ramadhan, saya telah kehilangan my Nokia gara2 tersalah menggunakan car charger kepunyaan En HB. Sungguh x sangka, dalam sekelip mata 30 saat saya kehilangan my Nokia itu sebaik sahaja saya masukkan connector charger itu...terus sahaja hphone saya itu terpadam....Bila nak  dihidupkan semula mmg ternyata tidak boleh.....(-_-). Langsung ke kedai membaiki telefon bimbit, dan dimaklumkan bahawa motherboard hphone saya telah pun terbakar....dushhh!....terduduk dan tidak dapat terkata2 saya dibuatnya......so sadddd!!!!! Dengan RM250 saya bawa balik Nokia second hand yang lebih "adik" modelnya daripada yang my Nokia itu, walhal dit itu sebenarnya saya mahu gunakan untuk perkara lain. Tak pe lah, agaknya dah mmg tiada rezeki saya tuk gunakan duit itu utk perkara lain......

2. Malam 1st Ramadhan itu kami sampai di kh in law near jam 11pm. Bersiap apa yang patut utk menu berbuka dan berniat tuk terus merehatkan diri tido. tapi sungguh x bernasib baik kerana kami terpaksa melayan karenah my Iman yang dengan tenaga luar biasa mau bermain seperti disiang hari....apakahhh????.....Aduii, naik lebam n tension ibu dan ayah dibuatnya. Sehinggalah jam 3am, ikami langsung ajer bersahur, dan akhirnya setelah total susu 3 botol telah dihisap barulah my Iman ni boleh tido dengan amannya.....ouhhh!...sangat penat okehhh......

Menu 1st Ramadhan, as always disediakan oleh saya (walaupun sebagai tetamu dirumah orang...) iaitu tomyam campur, udang masak sambal petai dan juga ikan goreng......cukupp!

Selamat menjalani Ibadah Puasa buat semua.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails