Friday, May 20, 2011

Selsema....plss stay away from my life

Dah hampir seminggu saya selsema. B4 this ada tanda sakit tekak mcm nak ada tonsil...dh cepat2 terus mintak antibitik "erycthromycin" namanya..)je ngan doc..sbb dah tau kalo just ubat biasa..ubat kemam tu mmg x baik punya tonsil tu. 

Bila dah ada baby kecik ni, mmg kalo x sihat x leh lah tangguh2 tuk nk makan ubat. Sbbnya possibility tinggi nk dpt jangkit kat baby. Seboleh mungkin, x mau dedahkan Iman dgn apa2 virus yg boleh sebabkan dia x sihat...Kesian sgt pada dia kan.....

Tapi, now dh seminggu berlalu..alhamdulillah sakit tekak dah hilang, tonsil tu x menjadi....tapinya selsema saya masih lagi x baik2....:(. Aduhh!....kesian kat Iman yg saya nampak hidungnya mcm tersumbat juga...tanda2 awal nk selsema lah tu...(-_-)...mesti ter jangkit juga drpd saya..:(...Yang paling saya risaukan, kalo2 Iman x mau feeding...x selesa bila feeding nanti...aduh!..mmg sungguh merisaukan saya......

Si kakak pula, mmg dah sah ada berjangkit juga..tapi mujur cepat recover bila dah diberikan ubat....

Ya Allah!..semoga kau lindungi kami sekeluarga drpd sebarang masalah kesihatan...dan semoga anak2 kuberada dalam keadaan kesihatan yang terpelihara...aminnnn

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails