Tuesday, May 31, 2011

Kdg kala...out of control juga (-_-)

Ermmm....naperlah saya ni kan?....Tak baik mengeluh kan?..

Lately saya rasa penat je sokmo2..mungkin sbb masalah kesihatan saya, selsema tak baik2 dah 3 minggu pun :(. Hasilnya bila badan x berapa sihat...fikiran pun mudah je serabut....plus pulak rutin harian dah totally bertukar sejak hadirnya ahli keluarga baru...my precious Iman...with precious Inas....

Saya yang sebenarnya tak dapat nk control feeling n action sebaiknya....sudahnya, kalo Inas & Iman serentak perlukan perhatian...sudah tentu saya naik serabut tetiba. Bila out of control....rasa nak marah mmg mengusai diri...:(

Kesian kat Inas...kat Iman...kat ayah...dan kat maid juga :(. 

Motivasi Inas
Tak patut nk marah2 kan dia...sbb Inas tak mengerti sebenarnya perasaan "serabut" ibu tu....walaupun dia fhm apa yg kita cakap..tapi secara totalnya, Inas x mencapai tahap "faham" yg sebenarnya2.....Ibu yg patut lebih memahamkan Inas....

Maafkan ibu Inas....

Motivasi Iman
Iman still baby yang nak "tgk dunia awal"....yg masih dan sgt perlu ibu perhatikan perkembangannya agak kelihatan grafnya normal. Ibu perlu sabar melayani setiap "perangai" nya yg mesti akan sentiasa berubah2....Sabar itu perlu sgt2....perhatian yg lebih mesti diberikan untuk Iman.....

Insyallah Iman...

Motivasi Ayah
Bila rutin harian sudah berubah, masa untuk kita "berdua" seakan dah berkurang. Tak per, insyallah nnt kita akan cuba pulihkan smula, mencari ruang untuk kita berdua. Terima kasih perhatian pada Inas.....kerana ibu tumpukan pada Iman. Sama2lah kita menggalas tanggungjawab ini...

Alhamdulillah, ayah terbaik buat anak2 ku....

Motivasi maid
Dia bagus...gud helper, buat keja tip top. Utamakan setiap keja dgn sebaiknya mengikut aturan. Jelas nampak resahnya bila dia nampak saya mcm down ajer...agaknya dia serba salah, nk ditolong apa ya?....

1st 2 mths ni, mmg sy sgt2 berterima kasih...menghargai kehadirannya membantu dalam kehidupan family saya....

Terima kasih..terima kasih....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails