Wednesday, September 28, 2011

Macam maintain..tapi....

Aduhaiiii.....sendiri macam x beringat, bila dah beringat rasa risau + mengerikan dibuatnya. Kdg2 terfikir, ada tak supplement yg boleh diambil untuk kurangkan selera makan erkk?....Untuk org2 seperti saya, yg sememangnya berselera besar ni.....risau..risau..risau....

Pengakuan Ikhlas
*Jangan tiru perangai huduh ni....!..huhuhuhu
Start dari bulan puasa hari tu, saya mmg x disiplin pun diet with HL....ada masanya shake cara betul ada masanya tidakkkk!...Apatah lagi bila musin raya sebulan cenggini. Alasan konon sbb byk sgt jemputan open house sana sini...tak tahan dugaan tgk makanan. :(. Pulak tu, bila kat umah sendiri, asik2 gatal je tekak nak makan itu ini...ketang ketung didapur masak itu ini.....sudahnya mmg mengadap hidangan yang pelbagai tu....:(. Sama juga kalau ke rumah my mum, sokmo2 lah x tahan dgn apa shj hidangan yang mama masak......ohh! betul2 x kuat iman saya mempertahankan selera besar itu....

Nampak pipi mcm nk chubby dah kan?

Hakikatnya...

Ni pics taken seminggu yg lepas.....(bergaya ngan baju raya tu tau...hehhee)

Nampak saya mcm maintain ke?..Atau mmg badan naik?...To tell the TRUTH, berat saya maintain...(setakat b4 bulan puasa hari tu, msh x cecah lagi BMI normal :(..) Alhamdulillah yang patut2 saya lafazkan dulu. Dan saiz sluar pun msh lagi kekal dgn 31cm...bermakna, biarpun saya tak tetap iman menjamah foodies itu ini...tapi msh lagi hakikatnya berat x naik dan inci dibadan pun x bertambah. Kepercayaan saya pada teamx mmg sgt2 membantu...walaupun x shake F1 HL tu..tapi teamix saya jarang tinggal lps makan especially kalau taken heavy food. 

Tapi, kenapa saya sendiri bagai tak suka tgk gambar sendiri?....Kdg2 x suka nk lama2 duk depan cermin...Maknanya, mesti ada yg x kena kan?....Saya sendiri x suka tgk pipi mcm nk mula mengembang smula....masih ada a few baju lama x boleh disarungkan....Makanya, saya harus muhasabah diri cepat2...

Sebelum nasi menjadi bubur...baik saya 'menginsafi' diri dengan sewajarnya kan?.....

Herbalife tetap terbaikkklahhh!..:)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails