Saturday, September 3, 2011

Gila kasut.....huhuhu

dah x de menda sgt kut nk di shoot?....

Secara peribadinya, saya bukanlah seorang yang benar2 seperti tajuk entri ni ~ "gila kasut". Pada saya kasut hanya sekadar pelengkap gaya dan keperluan untuk situasi atau keadaan yang tertentu sahaja (pendapat peribadi okehh!...)...Justeru itu, saya akan hanya sarungkan kasut pada saat keperluan yang sepatutnya untuk saya berbuat demikian.....seperti ketika di ofis (ofis wear mestilah formal dgn kasut kan, mana boleh pakai selipar / sandal je...) ataupun menghadiri majlis jamuan formal seperti dinner atau pun kenduri kawin.....kan..kan..:)

ni beli kat Kuantan Parade masa jln2 window sopink bulan puasa baru ni....

Nampak apa brand tu?....x kisahlah, asal sedap kaki menyarungnya....hehehe

Selain daripada keperluan untuk situasi yg dinyatakan tu, saya lebih selesa menyarung sandal SCHOOL. Sejak mula menyarung brand SCHOOL dari 1st peknenkan my Inas dulu, mmg serasi sgt dgn kaki saya yang sensitif ini...mudah melecet kalau x kena design kasutnya. Tapi mmg kena akuilah, barangan mahal semestinya bagus kan?.....asal mampu, apa salahnya kan?....kan..kan...Lagipun, saya sendiri x selesa kalau sekadar tuk berjalan2 dgn keluarga, mendukung anak2 dengan berkasut tumit tinggi...(opss, lupa nak cakap...kalau saya berkasut pasti mesti ada tumit sikit...kalau leper ajer, mmg pekdahnya saya akan cepat rasa sakit tumit...pelik kan?...huhuh)

Design separuh tutup cenggini yang biasanya kaki saya serasi....kalau tutup penuh mmg rasa lemas yang amat wehhh!...dan akirnya mmg melecet dehhh!....


Perasan tak saiz kasut saya ni?...panjang melebar semacam je kan?...Ermm yer, saiz kaki saya ialah 8-9, so mmg teramatlah problemnya bila bab2 nak membeli kasut..bila dah dapat design yg berkenan...kena dgn bajet, saiz pulak x de....:(...nak buat mcm mana, saiz kaki perahu...huhuhu. Ada situasinya, x niat pun nk beli...saje jln2 cuci mata, tp bila terpandang design yg ala2 berkenan dihati...usha2 pulak tgk size ada...so walaupun x de bajet tuk beli kasut...rembat juga kasut tu!..parah betul lah!...

Ni beli kat Carlo Rino

Ni pun sama jugak...

So tabiat mengumpul kasut bukan lah saya orgnya....kerana semua kasut yg saya ada diletakkan di rak kasut bwh meja saya kat ofis nun. dari rumah hanya sarungkan sandal SCHOlLL tu..sampai ofis terus tukar mana yg match dgn baju yg dipakai...hehehe, mudah kan?....

So mood tuk membeli kasut mungkin hanya akan datang pabila kasut yg sedia ada mmg dah lunyai sgt rupanya....kira2 setahun sekali je kut....Tapi tu lah kan, bila datang je mood nk beli kasut...sekali rembat bukannya sepasang...tapi 4 pasang terus sekaligus.....aduiiii!....amenderlah kan....

tadaaaaa....hehehehe

note:..semua pics kasut yg ada dlm entri ni di rembat beli dlm masa sebulan...pokai dahhh!.....huhuhuhu

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails