Monday, February 22, 2010

Kelebihan bekerja sendiri

Dah hampir 8 yrs saya bekerja makan gaji. Dgn tahap gaji yg sebegini dan workload yg smkn bertambah saya masih tetap juga disini....Alhamdulillah, rezeki saya msh disini.
Kepuasan
Adakah saya benar2 berpuas hati?...Rasanya mmg tiada jawapan utk itu.Prinsip saya, mana ada sesuatu yg mudah untuk mengecapi jalan senang. Semuanya bergantung kepada usaha dan kecekalan menghadapi segala ujian / dugaan / masalah. Mmg byk sgt beza keja dulu (1st 3 yrs) dgn keja sekrg (...till present)
Bekerja sendiri
Since my sis blk smula staying at KL end of 2007, ada menda baru yg saya dapat drpdnya. Yg utamanya, ialah kerja keras dia tuk berbusines bg mendapatkan hasil pendapatan berbelanja dia...huhuhu, mmg sgt2 teruja tgk dia berpenat-penatan begitu kerana hasilya sgt2 la berbaloi...Mmg boleh respect tahap gaban la bila tgk kesungguhan dia. Dgn modal yg dia ada...seharusnya dia mmg boleh lakukan hasil seni kerastangannya seperti memberikan servis "Wedding Planner Related"...
K.long saya ni mmg sgt friendly sikapnya. Mudah dpt kawan kerana PR nya sgt bagus. Dan kesunguhan dia pamerkan tuk mendapat kepercayaan drpd customer itu sgt2 la beharga. Yang sungguh bagusnya, dia langsung x lokek tuk pas2kan juga job kepada kami. Alhamdulillah, itulah dia...x kedekut dan x berkira..(Awas!!..jgn sesekali anda berkira itu ini dgnnya..krn dia sgt tidak suka ber deal dgn people yg mcm tu...huhuhuhu)..Rezeki my Inas katanya, so jgn tolak2....
Ada msnya, dia seakan offer kpd saya tuk sama2 berpenat lelah mencari rezeki di bidang perniagaan ini. Mmg hasil berniaga ini sungguh berbaloi dan yg plg penting bekerja ikut masa sendiri. Adakalanya, bila dpt job tgh laku mcm goreng pisang panas...mmg tahap bz dan penat sangatlah melampau. Tapi adakalanya...duk bergoyang kaki juga....What ever it is...hasilnya mmg memuaskan hati.....
Teringin
Dlm diam2..saya juga selalu duk berangan untuk bekerja sendiri. maksud saya mempunyai waktu kerja sendiri....dlm angan saya tu, saya sebenarnya nk ada lebih masa sikit tuk my Inas. Sambil2 tumpukan perhatian padanya...saya msh lg boleh mencari rezeki..mencari pendapatan tuk memenuhi keperluan dan kehendak hidup...:)
Tapi, mampukah saya untuk secekal contoh depan mata my sist itu?....HB pu dh byk kali terdgr dia berkata, "meh yangg, kita duk KL buat bisnes ngan k.long..."...ermm, it's sound like mudah jer kan...?....huhuhuhu

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails