Saturday, October 27, 2012

Alami konflik P.L.A.T.E.A.U

Kecewa.....rasa lemah skit semangat.....tapi tak boleh nak layan sangat ni....gara-gara term plateau yang saya agak sedang menguasai diri saya sekarang ni...

Daripada pemantaua dan rekod yang dibuat, dalam tempoh 2 bulan ini, berat saya hanya toink2 naik turun sekitar 1-3 kilos mcm tu lah. Masih lagi gagal tuk meraih angka BMI max normal bagi saya :(. Mmg kesalahan utama perlu ditunjukkan kepada taap disiplin saya yang menjamah makanan yang ada...tapi kan, diet HL saya langsung x penah sekalipun saya lupakan.....

So, naperlah nak sedih2 dan kecewa bagai kan?...Dah salah sendiri....Cuma rasa terkilan tu ada lah juga bila mana saya dengan diet disiplin penuh with HL tapi langsung x de efek loss kilo dalam seminggu mmg sgt2 rasa down lah kan......

Dalam duk pening mikir, kat manalah salah + dosa besar yang saya dah buat tu....saya terjumpa bahan bacaan yang berkaitan dengan diet low carbohidrat pulak. Dah ramai rupanya yang berjaya dengan plan diet ini. So why not saya pulak mencuba kan...?....

Say NO!!!!

Cuma agak kekok bila mana salah satu pantang larang dalam diet ini adalah ~ "jangan kurang makan, jangan biar perut dalam mode lapar..."...bunyi pelik tapi benar kah berhasil?.....tungguuuu!

** Teruja nak tau hasilnya......:)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails