Friday, March 25, 2011

Alhamdulillah...dipermudahkan urusan olehNYA

Alhamdulillah...alhamdulillah...alhamdulillah......

Terasa ingin menjerit untuk melepaskan rasa yg bersyukur tak terhingga...tapi ada ke pulak patut nak jerit2 kan?..ishh! mmg huduh betoll la perangai.....

Sebetulnya itulah....saya mmg benar2 rasa terlepas drpd segala rasa yg tercuak...segala rasa yg ibarat mcm nk tercekik pun ada..nak tersedak pun ada sebelum ni..But now, setelah tak putus2 saya berdoa....bertenang....dan mendapat sokongan org sekeliling...akhirnya ada hikmah yg dirasai...alhamdulillah..alhamdulillah....

3 hal yang menggembirakan hari ini buat saya.....

Apa citer nya?
1. As always, rutin selama genap 59 hr sebelum ini, saya dengan setianya berulang alik ke hospital utk memberikan kekeuatan dan sokongan kpd anakanda Iman yg masih lagi berumah di HTAA. Tapi hari ini, saya berpeluang menimbang berat Iman sendiri....tertera di penimbang itu 1932g, sungguh mengujakan. Kerana dlm tempoh 2 hari lepas, timbangan berat Iman hanyalah 1786g, yg mana agak mengecewakan krn masih lagi tdk lepas syarat sebagai tiket utk boleh discaj. Dan ternyata, atas kesabaran dan doa..serta kekuatan Iman sendiri....insyallah, next monday Doc akan benarkan Iman discaj dgn harapan ibu berat Iman akan cecah 2.0kg pada timbangan berat mlm Isnin nanti....Sama2 kita doakan...aminnn! Ibu benar2 teruja dan kagum dgn semangat anak ibu ini......Sesungguhnya, selepas Iman transfer from NICU, isu kenaikan  berat Iman lah yg selalu ibu mengganggu fikiran ibu...


name tag Iman....naik lagi timbangnya setelah 5 hari..:)

2. Mendapatkan khabar daripada pihak ofis yg permohonan saya untuk cuti tanpa gaji dengan niat untuk memberi perhatian dan penjagaan kpd Iman telah diluluskan dengan adil. Sebetulnya saya hanya memohon untuk sebulan unpaid leave, tetapi ada ura2 yg terdengar saya perlu amik unpaid leave sehingga 6 bln lamanya atas sebab2 yg tertentu...Fuhh!, frankly speaking...sebulan dua (max 3 bln) rsnya keadaan kewangan msh bole dicover lagi..tapi kalo dah hampir 6 bln....mmg x kecukupan utk keperluan kami. Tapi, luckily, berkat doa memohon kepadaNya...saya disahkan boleh unpaid leave selama 2 bln lamanya...Alhamdulillah, it's gud enuf....T.kasih kepada lady bos yg memahami keadaan saya.....Alhamdulillah....Niat saya, ingin memberikan perhatian dan tumpuan jagaan kepada anak yang hanya sempat menghuni alam rahim 29 minggu ini..sekurang2nya biarlah Iman besar sikit berbanding dengan berat yang belum cecah 2 kg pun skrg walaupun dah berumur 2 bulan genap hari ini.....

3. Akhirnya, bb sitter yang saya harapkan (bb sitter my Inas dulu) tuk bakal menjaga Iman nnt bersetuju setelah dipujuk berkali2. Sebenarnya, bb siter ni dah tamau lagi menjaga anak org, tp disebabkan saya beria2 sgt hanya mahukan dia (atas faktor rumahnya bersih dan kemas) menjaga Iman akhirnya dia mengalah. Mungkin sbb kesian kan saya yang ada precious gift Inas. T.kasih sgt kat my mum yg menjd org penting tak jemu memjuk bb sitter....Alhamdulillah.....x pyh lagi saya bersusah hati nak mencari siapa yang boleh sy hrpkan tuk tinggalkan bb premie saya ni.....

Dan rupanya...msh ada lagi tambahan tuk bunga2 kegembiraan saya..iaitu...

4. Counting days...Doc janji my Iman dpt discaj this coming monday. Can't describe my feeling nak bersama Iman dan Inas serta ayah di rumah.......

5. Ura2 rezki bonus En HB kali ini begitu menggembirakan juga...Alhamdulillah, rezeki anak2 kami........kami bahagia :)

"Alhamdulillah...urusan kami dipermudahkanNya, terima kasih kpd pihak2 yg berkenaan...only God can repay ur kindness. Dapatlah ibu bersenang hati spend time dgn Iman Wafiqah dan Inas Fansuri nanti....."

Ini yang tertera di status wall FB saya hari ini.....Alhamdulillah!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails