Tuesday, February 1, 2011

Day 8 : Preemie named IMAN WAFIQAH

Usai seminggu umur baby..seharusnya sudah ada nama yang terbaik untuknya...

"IMAN WAFIQAH"...akhirnya terlintas nama ini difikiran saya. Sebetulnya, a few days b4 bb's arrival..mmg saya duk asik mencari nama yang lebih sesuai. Maksud saya, nama berpangkal 'Iman' itu dah sewajibnya saya tertarik...cuma mencari cantuman nama di belakangnya....(dan juga berpangkal dengan huruf I juga sama seperti kakaknya)

Sejak awak bb menghuni didalam rahim saya, mmg saya dh mla berckp2 dan memanggil bb dgn nama 'Iman'. Begitu juga tika saya mengajak my Inas berkomunkasi dgn bb...saya perkenalkan bb dengan nama "Iman' pada kakaknya....

Alhamdulillah...En HB pun bersetuju dengan nama "IMAN WAFIQAH" ini yang bermaksud 'Kepercayaan seorang Pemenang". Doa ibu dan ayah agar bb Iman sentiasa teguh dengan kepercayaan dan sentiasa menjadi seorang pemenang.

*********************************************
Hari kedua berurut (sebetulnya hari ke 4 dh berurut) dgn K.Niza, kami msh lagi berkongsi byk citer mengenai anak prematured. Sungguh respect dgn ketabahan dia walaupun sekali-sekala terdengar juga keluhan panjang  yg terkeluar. Saya hanya mampu sperti org lain juga...memberi kata semangat (sama spt yg org lain katakan pada saya juga)....Dan sesungguhnya, hanya kami shj yang merasai "kesusahan" yang dialami....

Owhh...bb Iman terkena semua penyakit jaundice hr ini. Saya tenang2 shj mendengarnya...x perlu gusar apa2 sbbnya bb Iman akan 'selesa' di bawah pantauan Doc di sana. Bak kata mama saya, org tua2 kata.."selagi tak tercabut tali pusat, kuning itu biasa lah...". Insyallah, semoga semuanya akan baik2 shj...

Ibu sedaya paya melakukan rutin 3 kali sehari untuk memerah susu....Mmg x sanggup biarkan breast engorge krn mmg sakit....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails