Thursday, April 28, 2011

Kita semua sama "diuji"....

" Ujian datang dalam pelbagai bentuk...sama ada saat kita gembira mahupun berduka..."
" Setiap ujian Alah itu adalah didikan yang diberikan olehNya...."
" Allah knows what d best for us...."
" Akan ada hikmah dan rahmat yang tersembunyi disebalik dugaan yang diterima...."

Itu semua sebahagian kecil kata2 semangat yg tak penah putus saya terima daripada org sekeliling. Terima kasih yg tak terhingga dan terucap rasanya krn sedikit sebanyak kata2 sebegini yg membuatkan saya kelihatan "kuat" dimata orang sekeliling sewaktu benar2 merasa bagai "down" sekejapan pada satu ketika itu......alhamdulillah..alhamdulilah...

Saya harus perlu bersyukur.kerana ujian dan dugaan yang datang pada saya membuatkan saya insaf dgn apa yang saya ada...sewajarnya cukup2 bersyukur..kerana saya pasti setiap org mmg pasti ada ujian dan dugaan masing2...cuma barangkali bentuk ujian itu mmg berbeza2.....

Kepada seseorang, yg saya dimaklumkan ditimpa ujian dan dugaan hidup baru2 ini."Bersabarlah...hanya kerana itu benteng terbaik utk kita meneruskan kehidupan dengan seadaanya...apa kepunyaan kita sekarang ini adalah hanya pinjaman semata daripdaNya.....bersyukur itu yg terbaik..aminn..."

Adil dan saksama pemberian Tuhan itu kepada hambanya dimuka bumi ini...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini...

Related Posts with Thumbnails